project management






 

INSCRIERE NEWSLETTER



Adresa de e-mail:

 

INSCRIERE CV



Romana: Vrei o cariera in managementul proiectelor?

Adauga CV-ul tau in baza noastra de date cu specialisti in Project Management!


Untitled 1

ARTICOLE PROJECT MANAGEMENT

Regandirea prioritatilor proiectelor pe perioada crizei economice


Dupa aproape 1 an de criza economica realitatea arata destul de rau: portofolii de investitii ravasite, nivelul somajului in crestere datorita numarului de salariati disponibilizati, bugete taiate ...etc. Toate organizatiile au redus costurile, au taiat de pe lista anumite proiecte fara exceptie. Desfasurarea unui numar mic de proiecte datorita faptului ca la multe s-a renuntat sau fost decalate a impus echipelor manageriale sa caute drumul cel mai scurt in vederea optimizarii executiei bugetelor, a controlarii posturilor disponibilizate in vederea obtinerii unui impact cit mai mic asupra organizatiei.






Project Managementul in Constructii fata in fata cu criza



Alinierea fortei de munca cu businessul si Obiectivele Proiectelor a devenit o adevarata provocare. Discutiile despre strategia de business, despre cite proiecte executam cu autoritati contractante publice si cite private, modul cum contribuie proiectele la succesul pe termen mediu si lung al organizatiei au ajuns sa fie subiectele cotidiene de discutie.






Efecte ale Crizei Economice


Actuala criză din piaţa imobiliară şi financiară schimba deja ceva în modul de activitate al companiilor din domeniul construcţiilor, schimbari  legate de elaborarea unor strategii mai bune de management al costurilor, specializarea angajaţilor în Project Management, achiziţionarea unor metodologii ... etc. care sa asigure controlabilitatea proiectelor dar si controlul  pas-cu-pas al operatiunilor. Din punct de vedere al analizei Cost-Beneficiu , ROI ( Return-of-Investiments), utilizarea normelor IFRS in structurarea rapoartelor financiare a proiectelor,  a  normelor FIDIC privind inter-relationarea entitate achizitoare ,  contractor general, subcontractori problematica este convergenta.






PREVENIREA SITUATIILOR DE CRIZA IN COMPANIILE DE CONSTRUCTII



     Iminenta ciocnire frontala cu Criza Financiara ne face sa ne intrebam mai mult “Ce trebuie sa facem?” decit “Cum va fi Criza?”. Fiind vorba despre o schimbare majora in mediul STEEP (PESTL), si afectind “Mediul Inconjurator Indepartat” format din factorii Sociologici, Tehnologici, Economici, Ecologici, Politici si Legislativi, necesita O REACTIE din partea managementului tuturor companiilor.
     In acest articol ma voi referi in special la companiile din industria constructiilor civile si industriale.    
     Deoarece fenomenul de criza a inceput in plan Economic (criza financiara) , afectind ulterior planul Sociologic (prin impactul asupra locurilor de munca, reducerea volumului de credite ... etc. ) , conducind la schimbari in plan politic si legislativ, pentru a limita efectul crizei, (toti acesti factori interconditionandu-se), voi  face o analiza separata pentru fiecare arie de , dar voi incerca sa punctez   legaturile cu ceilalti factori.






SOLUTIA POTRIVITA PENTRU SUCCESUL PROIECTELOR



     Imbunatatirea performantei este un obiectiv major pentru fiecare organizatie. Fiecare organizatie vrea sa-si creasca continuu ROI ( Return of Investiment), sa-si  minimizeze costurile, sa livreze mai rapid proiectele, asigurind produse si servicii de calitate din ce in ce mai buna care sa sporeasca satifactia clientilor, stakeholderilor si celorlalti salariati. O metodologie de Project Management (PM)  care tinde sa faca aceste lucruri , asigurind totodata flexibilitatea relatiilor interpersonale, va conduce cu siguranta la imbunatatirea performantei organizationale.






Pagina :






AVANTAJELE PROJECT MANAGEMENTULUI


    

     Avantajul competitiv creat de Managementul de Proiect (Project Management) este dat in primul rind de urmatoarele :
  1. Organizatia va fi capabila sa livreze proiecte de succes in mod controlabil
  2. Organizatia va putea sa-si imbunatateasca procesele si procedurile interne
  3. Organizatia va putea sa-si dezvolte un brand care va crea clienti fideli
  4. Organizatia va putea sa-si creasca segmentul de piata in primul rind datorita atingerii nevelului de satisfactie al clientilor
  5. Organizatia va putea sa-si organizeze mai eficient resursele (umane , financiare , de timp )
  6. Calitatea oferita clientilor este asigurata permanent
  7. Costurile pot fi reduse in contextul asigurarii unei calitati superioare si a incadrarii in buget
  8. Asigurarea unui sistem de control al riscurilor elimina incertitudinile si reduce costurile
  9. Comunicarea se face eficient in interiorul echipei de PM si intre echipa si ceilalti participanti (stakeholderi)
  10. Realizarea de economii printr-un proces de procurement imbunatatit (pentru materiale si pentru servicii / subcontractanti) 


  Decoratiuni   Open Web Design Project Management Methodology